Monday, September 26, 2011

Άλμα Στη Σιωπή - (Σχολή Αλεξιπτωτιστών - 203 ΣΒΕΑ)



Ωρα 05,30.
Τα στάγιερ φτάνουν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Οι εκπαιδευτές φωνάζουν, δεν μας αφήνουν ούτε δευτερόλεπτο.”Όλοι κάτω. Γρήγορα στη σειρά”. “Ένα κύριο αλεξίπτωτο στο δεξί χέρι.” “Το εφεδρικό στο αριστερό.” Φωνές παντού και βοή. Είναι ακόμα σκοτάδι. Δύσκολα διακρίνουμε τις μακρινές φιγούρες των C 130 ….
“Μπείτε στη σειρά. Δύο γραμμές. Πότρα αρχηγού δεξιά. Πόρτα βοηθού αριστερά”.


Τ΄αεροπλάνα ξεκινούν τις μηχανές τους. Τώρα η ατμόσφαιρα ηλεκτρίζεται. Αυτός ο θόρυβος μαζί με το τσουχτερό κρύο κι ο φόβος. Τα πόδια μου τρέμουν. Ο Γιώργος με κοιτάζει και γελά.
”Πίσω μου”, του λέω.
“Ντυθείτε”. Διαταγή αρχηγού ρίψεως.
Παύει να ισχύει για εμένα κάθε ήχος.Δεν βλέπω τίποτα, παρά μόνο αυτά που κάνω. Απομονώθηκα σ΄εμένα και τ΄αλεξίπτωτό μου. Περίεργη γαλήνη. Ελευθερώνω τους ιμάντες. Ο μεταλλικός ήχος από τους κρίκους πάνω στην άσφαλτο του διαδρόμου απογείωσης. Σηκώνω το κυρίως αλεξίπτωτο στον αέρα και το φοράω. Ρυθμόζω τους ιμάντες ράχεως και σκελών, τους σφίγγω. Μετά τους ιμάντες στήθους. Ένα βαθύ κάθισμα. Νιώθω ότι είναι όλα καλά, νομίζω πως είμαι δυνατός. Προσαρμόζω το εφεδρικό αλεξίπτωτο και το ασφαλίζω. Επιθεωρώ ξανά τους ιμάντες, το υποσιάγωνο, το νήμα αποσπάσεως, την ασφάλεια του εφεδρικού. “ Κωνσταντίνε είναι εντάξει το υποσιάγωνο....;”., μου μιλάει ο Γιώργος, μοιάζει σα να άνοιξε κάποιος τη φωνή στην τηλεόραση. Ακούω ξανά τις μηχανές του αεροπλάνου και τις φωνές γύρω μου. Ενώ τον βοηθάω, συνειδητοποιώ ότι έχει ξημερώσει, ένας κόκκινος ήλιος προβάλει από την Πάρνηθα.

Ωρα 06,15.
Μόλις μας επιθεώρησε ο αρχηγός. Πήραμε στο σωστό χέρι τον γάντζο του στατικού ιμάντα, προχωρήσαμε προς τη ράμπα του αεροσκέφους. Ο καυτός αέρας από τις μηχανές με χτυπάει στο πρόσωπο, προχωρώ σκυμμένος. Αντικρίζω την ουρά του αεροπλάνου να χάσκει ανοιχτή, ανεβαίνω. Ο θόρυβος μέσα μου είναι μεγαλύτερος απ΄αυτόν γύρω μου. Κάθομαι στον πάγκο μαζί με τα άλλα παιδιά και κοιτάζω έξω. Οι μηχανές δουλεύουν στο full.
Ιερές στιγμές...

Ωρα 06,50.
Ένα χτύπημα στο κράνος. Ο εκαπιδευτής ξεχωρίζει τα stick των 10 ατόμων.”Στάσου στην πόρτα “, μου λέει. “Είσαι πρώτος”. Οι πλαϊνές πόρτες ανοίγουν. Ο θόρυβος διπλασιάζεται. Ο αέρας που μπάινει είναι δυνατός, τα πάντα στριφογυρίζουν. Τα μάτια μου είναι καρφωμένα στον αρχηγό. Κρέμεται έξω από το αεροσκάφος. Με το ένα χέρι κρατιέται από το τοίχωμα και με το άλλο μιλάει στον ασύρματο. Μας κοιτάζει και μιλάει με νοήματα.
“Πρώτο stick εγέρθητι “.
* * *
Σηκώνομαι. “Αγκιστρωθείτε” – Αγκιστρώνω το γάντζι και απασφαλίζω. “Πλησιάστε” – έχω ένα βάρος στο στήθος. “Στάσου στην πόρτα “. Με δύο βή,ατα βρίσκομαι στην πόρτα. Τα χέρια τεντωμένα ακουμπούν τα εξωτερικά τοιχώματα. Το δεξί πόδι με στηρίζει, ενώ το αριστερό πέλμα είναι το μισό στο κενό. Δεν ξέρω αν με ταλαντεύει η δύναμη του ανέμου ή αν τρέμω. Μάλλον και τα δύο. Κοιτάζω κάτω. Δεν πρέπει.
Ένας κόμπος στο λαιμό μου. Βλέπω τις κορφές των δέντρων κάθετα, παραξενεύομαι. Τρομάζω, συνειδητοποιώ πως το αεροπλάνο πέρνει στροφή κι εγώ είμαι σε προζόντια θέση με το έδαφος. Κλέινω τα μάτια σηκώνω το κεφάλι. “Φύγε μακριά “ – Εκτινάσσομαι ασυναίσθητα. Μαζεύω τα χέρια και κατεβάζω το κεφάλι. Με χτυπάει ο αέρας δυνατά.


Σιωπή. Ησυχία... απόλυτη.
Όπως όταν βουβαίνεται το πλήθος και κόβονται οι ανάσες στο κρίσιμο σημείο ... Μετράω 101, 102, 103, ,,,, Το αλεξίπτωτο ανοίγει. Κυλάω στον αέρα, νιώθω να κατεβαίνω απαλά. Ο καπνός μου δείχνει την πορεία του ανέμου. Γυρνάω κόντρα. Αυτό θα κάνει την πτώση πιο αργή σε ταχύτητα αλλά και σε διάρκεια. Θα είμαι μερικά δευτερόλεπτα παραπάνω εδώ ψηλά και μ΄αρέσει.
Κι όμως τελειώνει πιο γρήγορα απ΄όσο περίμενα και ήθελα... Το έδαφος πλησιάζει πιο γρήγορα τώρα. Κλέινω τα πόδια, σφίγγω το σώμα μου. Δεν κοιτάωκάτω, μόνο ευθεία... Τώρα. Μύτες, κνήμη, μηρός, αντίθετη ωμοπλάτη. Σηκώνομαι όρθιος. Λύνω ιμάντες. Μια μεγάλη ανάσα. Ηρεμώ. Ελευθερώνομαι και χαμογελάω στον ευατό μου. Μαζεύω το αλεξίπτωτο από το έδαφος σα να ήταν ο σύντροφός μου. Και ήταν σίγουρα, δεν με πρόδωσε. Ξεκινάω και πάω στη φωτιά.
Πίνω ένα αναψυητικό, κοιτάζω ψηλα τους άλλους που κατεβαίνουν και λέω “Πρέπει να είμαστε λίγο τρελλοί”

Κωνσταντίνος Χαϊκάλης

5 comments:

  1. η περιγραφή σου με γύρισε πάλι εκει...στα χρόνια της τρέλλας και της λογικής της συμπόνιας και της σκληρότητας του ενθουσιασμού και της απογοήτευσης. Τότε που δεν θέλαμε μα τώρα λησμονούμε!

    ευχαριστούμε!
    2α ΜΑΛ Κ>Μ. επλχ ΤΠΕΝ

    ReplyDelete
  2. Τότε που δεν θέλαμε μα τώρα λησμονούμε!...
    Μεγάλη κουβέντα είπες.
    Respect

    ReplyDelete
  3. Μετα απο 22-23 χρονια ειναι ακομα μεσα στο μυαλο μας ολα αυτα.Περασαμε αρκαετα για να φτασουμε στα αλματα.Καναμε πραγματα περατολμα σε ολη την διαρκεια της θητειας.Περασαμε σχολειο σχολεια το οποια μας ακολουθουν ακομα.Προσωπικα ολα αυτα μου δωσανε δυναμη στη ζωη δεν ξερω σε σας πιστευω πως ναι.Να σε καλα Κωστα που ξυπνας μνημες με αυτον τον τροπο
    Θοδωρης Βελλιδης επλχ 1 λοχου 193 88 β εσσο

    ReplyDelete
  4. Έχεις δίκιο Θοδωρή, νας ακολουθούν σε όλη μας τη ζωή πολλά από αυτά.
    Πόσες φορές δεν είπα στη ζωή μου "άντεξε άλλη μία (:::)" ενώ ήξερα ότι έπρεπε και πρέπει να αντέξω πολλά ακόμη.
    Να είσαι καλά και σ΄ευχαριστώ

    ReplyDelete
  5. ετσι ειναι μαγκες αυτα που καναμε τοτε μας ακολουθησαν και συνεχιζουν να μας ακολουθουν σε ολη μας την ζωη.....Αξιες ανεκτιμητες.... ΚΟΜΜΑΝΤΟΣ να ειμαστε καλα να τα θυμομαστε.....Σμαραγδος Αθανασοπουλος ΔΝΕΑΣ ΛΥΠ 193- 88Β ΕΣΣΟ.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget